Hallo Happy Island - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Eva Voort - WaarBenJij.nu Hallo Happy Island - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Eva Voort - WaarBenJij.nu

Hallo Happy Island

Door: Eva van der Voort

Blijf op de hoogte en volg Eva

04 Augustus 2016 | Aruba, Paradera

Het duurt even, maar dan heb je wat! Zoals beloofd hier mijn blog van de eerste dagen op Aruba. Op 29 juli was het om 11.00u toch echt tijd om afscheid te nemen op schiphol… Dat was natuurlijk pittig en er zijn wat traantjes gelaten. Achter de douane stonden mijn twee reispartners mij op te wachten en gelukkig klikte het meteen heel goed. Toch lekker om met elkaar dit grote avontuur aan te gaan. De vlucht was prima, lange reis maar heel gezellig met elkaar gekletst en voor we het wisten waren we op Aruba!! Op Aruba werd ik opgehaald door iemand die hier ook aan het werk gaat. De eerste nacht heb ik geslapen in het huis van Jen en Peet en natuurlijk dacht ik dat ik de weg nog wel zou vinden naar hun huis vanaf het vliegveld. Dit was natuurlijk niet het geval. Na wat rondjes gereden te hebben zijn we gestopt bij een cafétje langs de weg om toch maar even te vragen waar het huisje precies was. Een hele vriendelijke man heeft mij zijn telefoon geleend om de huurbaas van Jen en Peet te bellen die natuurlijk vroeg waar ik dan precies stond. Terwijl ik dit aan het uitleggen was stond hij opeens voor mijn neus, want hij was daar even een kleine versnapering aan het nuttigen. Wat een goed toeval! Hij is meegereden naar het huisje en kon ik na de lange reis eindelijk lekker gaan slapen. De volgende ochtend na een hele korte nacht moest ik op onderzoek uit naar mijn eigen woning. Dit zou zes minuten rijden zijn dus dacht aan een half uur genoeg te hebben. Dit bleek niet zo te zijn. Een half uur na de afgesproken tijd raakte ik toch een beetje in paniek. Gelukkig is Kees ( ook een leerkracht van hier) me komen redden onderaan de Hooiberg en is meegereden naar mijn huis. Helaas was de vrouw die ik daar zou ontmoeten al weg en heeft Kees kunnen regelen dat we de sleutel bij het kantoor konden ophalen. Drie uur later dan gepland stond ik eindelijk in mijn appartement. Later die dag ben ik met Soof en Robin hun huurauto op gaan halen. Via de fantastische navigatie van hier was dat nog een heel avontuur met zandwegen en wilde honden die bijna via het raam de auto in sprongen, maar toch ook gelukt! Die avond zijn we naar Love Festival geweest op Eagle Beach, heel erg leuk en daar hebben we kennis gemaakt met het grootste gedeelte van de andere leerkrachten die via SKOA gaan werken op het eiland. Zondag was een dagje om lekker te ontspannen en zijn we naar Baby beach geweest, daar hebben we de andere leerkrachten gezien. Omdat we nog geen internet hadden konden we hun niet contacten maar tijdens een kleine wandeling over het strand werd vanuit het water mijn naam geroepen en hadden ze ons gevonden. Zondagavond was de laatste avond Love Festival en natuurlijk wilde we dat niet missen nu we iets minder moe waren. Maandag was een grote regeldag, want ondanks het lekkere vakantiegevoel wat we nu nog hebben moet er veel geregeld worden voor we aan het werk kunnen. De eerste stop was Senco, vergelijkbaar met het gemeentehuis. We hadden al gehoord dat dit wel lang kon duren en het meestal erg druk is, dus vroeg uit de veren om daar om 8.00u op de stoep te staan. Met grote verbazing zat het hele kantoor al vol en werd om half 9 de deur op slot gedraaid want niemand kon er meer bij. Na 2,5 uur was het eindelijk geregeld en zijn wij officieel ingeschreven als inwoners van Aruba, maar helaas moeten we nog een keer terug om het document op te halen… Ook dinsdag zijn we weer flink aan de regel geweest: belastingdienst, internet en telefoon,. Voor nu is alles even geregeld, dus kan het ontspannen en genieten van het mooie eiland beginnen. Woensdag hebben we gebeachtennist (super leuk) eagle beach verkent, gekeken voor een cursus Papiamento en zijn we met een grote groep uit eten geweest. Daarnaast heb ik een auto gekocht. Ik kan niet anders zeggen dan so far so good!! Leuke mensen, prachtig eiland, mooi weer en al wat avontuurtjes beleefd….

  • 04 Augustus 2016 - 19:07

    Cynthia Kuyp:

    Leuk verslag en ga je zeker volgen.

  • 04 Augustus 2016 - 20:23

    Mama Inge:

    Fijn om zo mee te genieten

    I , I follow
    I follow you deep sea baby
    I follow you
    I , I follow
    I follow you dark boom honey
    i follow you

    X MI

  • 04 Augustus 2016 - 21:09

    Marco:

    Gaaf verslag eva blijf zo die stukjes posten hoor leuk om je zo te volgen pas goed op jezelf op daar:)

  • 04 Augustus 2016 - 21:47

    Auntie:

    Helemaal Eef dit verslag; een hobbeltje hier, een struikeltje daar, maar het komt altijd goed! Gosá ;)

  • 04 Augustus 2016 - 22:33

    Yvonne:

    Ha Eef, fijn te horen dat je veilig bent aangekomen. Nu genieten en wennen. Ik ben benieuwd hoe het verder met je gaat. X, Yvonne

  • 04 Augustus 2016 - 23:06

    Henny :

    Nou Eefie, echt niet saai daar. Leuk om te lezen. Geniet maar lekker !! XX

  • 05 Augustus 2016 - 10:11

    Jenna:

    Eeeeeyyy dushiiii!! Klinkt allemaal hopi leuk!! Tot over een kleine twee weken!!!
    xxx

  • 06 Augustus 2016 - 17:40

    Roel:

    wat goed dat je het naar je zin heb geniet maar

  • 14 Augustus 2016 - 10:41

    Annelies Dragtsma:

    Ha die Eef,

    Hoes-tie?
    Ben je al een klein beetje gewent daar?
    Alles op orde en nu lekker nog even genieten van je vrije tijd of sta je te popelen om 18 augustus te beginnen.
    Ben heel benieuwd naar je klas en naar je woning, je auto enz. Stuur je daar een foto van op?
    Na je uit het dakraam uitgezwaaid te hebben gaat het leven hier gewoon door. Heerlijk Hollands weer met zonneschijn maar ook plensbuien.
    Vanavond een barbecue met Tim.
    Lieve Eef, geniet en pas goed op jezelf...
    Xx tante Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Blog Aruba

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 6973

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 15 Juli 2017

Werken op Aruba

Landen bezocht: