life on the happy Island - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Eva Voort - WaarBenJij.nu life on the happy Island - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Eva Voort - WaarBenJij.nu

life on the happy Island

Door: eva van der voort

Blijf op de hoogte en volg Eva

12 September 2016 | Aruba, Paradera

De tijd vliegt hier voorbij dus tijd voor een update. De afgelopen weken zijn heel snel voorbij gevlogen, ook niet gek met een vol programma. Werken bevalt goed, ik heb een leuke klas en merk dat de kinderen meer gewend raken aan mijn manier van werken. Het blijft een grote uitdaging om het tempo erin te houden en de warmte helpt daar niet erg goed bij. Ondanks dat ben ik steeds meer op de hoogte van de gang van zaken op school en heb ik mijn draai aardig gevonden. Naast het werken wordt er 3 tot 4 keer in de week Beachtennis gespeeld. Samen met Soof speel ik competitie en tot nu toe hebben we 3 wedstrijden gewonnen en helaas 1 wedstrijd verloren. Naast de competitie worden er heel erg veel toernooitjes georganiseerd waar we natuurlijk aan deelnemen. Het tournooi op Eacgle beach was pittig. Dit was een tournooi waarbij tussen 10.00 en 19.00 wedstijden werden gespeeld en dat is toch wel heftig in de bloedhete zon. Dus voor de wedstrijd even de zee in rennen en na de wedstrijd weer terug de zee in. Afgelopen weekend heb ik meegedaan aan een mixtournooi wat gelukkig ’s avonds werd gespeeld bij Tropicana. Uiteindelijk helaas de finale verloren maar wel tweede geworden! Volgende keer gaan we dus voor goud! Naast het Beachtennissen zijn we afgelopen week begonnen met de Papiamento cursus. De kinderen uit mijn klas proberen me elke keer woorden te leren, maar blijft niet hangen dus een cursus kan geen kwaad. Het is een lastige taal om te spreken dus we gaan het zien… Het plekje waar ik woon is nog steeds super, ik heb veel leuke buren die binnen wandelen sommige precies rond etenstijd om een hapje mee te kunnen pikken want ja af en toe kook ik tegenwoordig. De weekenden hier zijn vol met leuke dingen. Het strand wordt natuurlijk niet overgeslagen en lekker eten hoort er ook bij! Ondanks dat ik hier al even ben, heb ik nog niet alles van het eiland gezien. We zijn daarom toch weer even op onderzoek geweest. We hebben de donkeyfarm bezocht waar ongeveer 200 ezels rondlopen en vervolgens naar de (neppe) natural pool geweest. Dit is een prachtige plek waar je over rotsen en trapjes heen moet klimmen om te komen. Tussen de rotsen is een kleine plek waar je kan zwemmen echt heel erg mooi! Verjaardagen worden hier ook altijd uitgebreid gevierd en moest er vorige week een verjaardag ingehaald worden ivm de zomervakantie. Natuurlijk houden leerkrachten van spelletjes doen dus kon dat niet ontbreken op de verjaardag van Kees. Met een groep zijn we naar Casabari gereden om daar vlag veroveren te spelen. Het was aardig donker dus het was rennen op je slippertjes zonder iets te kunnen zien, zoeken naar een vlag, mensen en stenen ontwijken. Natuurlijk was iedereen fanatiek dus kwam er een tegenstander voorbij werd er naar de rest van het team geschreeuwd wat er op zijn kaartje stond en rende iedereen als gekken achter elkaar aan. Na het vlag veroveren werd Kees op de proef gesteld met een wijnproeverij, waarbij geen 6 verschillende wijnen maar 2 werden geproefd. Natuurlijk wist iedereen ervan behalve Kees, de onthulling van de flessen was dan ook een mooi moment. Afgelopen weekend hebben we met een grote groep op het strand gegeten. Iedereen neemt wat mee en zo kan je heerlijk eten en bijkletsen op het strand waarbij een lekker drankje niet ontbreekt. Al met al dus weer goede weken gehad, gister werd mij ingefluisterd dat wij over drie weken al vakantie hebben… Dan staat een reis naar Ecuador op de planning, het aftellen kan dus beginnen!!!

  • 12 September 2016 - 21:09

    Mama Inge:

    Leuk verslag & foto's weer Eef
    X

  • 13 September 2016 - 15:46

    Opa:

    wat geniet je daar geweldig

  • 13 September 2016 - 21:29

    Henny:

    Heerlijk hoor Eef !!

  • 16 September 2016 - 15:54

    Elzeline:

    Ha Eva Wat ziet alles er leuk uit bij je. Ik word door Inge natuurlijk aardig op de hoogte gehouden maar jouw belevenissen en de foto's maken het verhaal compleet Het leuke is natuurlijk dat je lieve moeder en Fred je komen opzoeken. Ik heb gister ook een week Aruba geboekt met vriendin eind januari op Palmbeach. Ik hoop natuurlijk een rondleiding te krijgen op je school. Vorig jaar was ik op Bonaire waar een vriendin woont Zij werkt op een schooltje met kindertjes met een beperking. Ik ben daar geweest en ik vond het ongeveer mijn leukste moment Ook daar een geitenboerderij bezocht. De eigenares had mee gedaan in Boer zoekt vrouw, dus ze had veel bezoek van nieuwsgierige Nederlanders Vorige maand is de grootste bok Ben ontvoerd en geslacht Heel vies verhaal Het vlees is in de super gevonden. Ben was top, holde je steeds achterna en heeft een diepe indruk achter gelaten.
    Nou Eefje sport maar lekker want daar geniet je duidelijk van!!
    .
    Liefs Elzeline

  • 18 September 2016 - 20:01

    Auntie:

    Ha die Eef. Een mooi verhaal weer! Keep us posted en wees trots op jezelf. Je doet het maar!

  • 05 Oktober 2016 - 20:48

    Fréderique:

    Hoi Eva,
    Wat ontzettend fijn voor je dat alles zo goed uitpakt, zo stoer en moedig dat je dat allemaal zo aanpakt, petje af hoor! Ik zie veel vrolijke gezichten voorbij komen. Vandaag had ik je lieve moedertje op bezoek, was heel gezellig, ze straalt als ze over jullie verteld, zo fijn voor haar, en ik voel gewoon dat ze trots is op jullie, dat jullie stevige wortels hebben en soepele vleugels voor dit avontuur! Heb 't goed. Lieve groetjes Fréderique

  • 20 Oktober 2016 - 19:49

    Annelies Dragtsma:

    HI Eef,
    Ziet er allemaal leuk uit daar. Hier veranderd er niet zo veel aan de Sportparkweg, alhoewel, Leonieke heeft haar huis te koop gezet en volgens mij al verkocht dus je moeder en Fred krijgen nieuwe buren. Spannend hoor! Met mij en Oom Ger gaat het goed. Ook met Tim. Hij wacht nog steeds op het beginnen van de bouw voor zijn nieuwe woning.
    Kai heeft tegenwoordig een hond. Een mix tussen een Stanford en een Pitbull. Een lief beest, dat wel. Maar van de begeleiding mag hij daar geen hond hebben en nu zwerft hij, met hond , door Leiden.
    Dat is moeilijk.. er zit een kop op, op onze Kai. Hij is gek met dat beest. Weet niet hoe hij eraan komt.
    Nou Eef, tot zover weer even een bijklets vanuit Sassenheim. Geniet, leer die lui daar wat en geniet..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Blog Aruba

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 6979

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 15 Juli 2017

Werken op Aruba

Landen bezocht: