Laatste dagen vakantie, werk en nieuwe avonturen - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Eva Voort - WaarBenJij.nu Laatste dagen vakantie, werk en nieuwe avonturen - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Eva Voort - WaarBenJij.nu

Laatste dagen vakantie, werk en nieuwe avonturen

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

20 Augustus 2016 | Aruba, Paradera

Ondertussen ben ik alweer drie weken op Aruba en het bevalt nog steeds goed. Natuurlijk hebben wij weer heel veel gedaan en geregeld, dit is niet allemaal in een week gedaan hier. Op donderdagavond zijn we met de SKOA club naar Carrabian Festival geweest in San Nicolaas. Er wordt daar op verschillende plekken muziek gemaakt en je kan er overal heel goedkoop en heerlijk eten kopen. Het was een hele leuke avond wat nog zeker vaker gaat gebeuren want dit is elke donderdag, helemaal niet vervelend!! Mijn autootje is helemaal in orde en kan me nu in mijn eigen auto verplaatsen op het eiland. Afgelopen week was het dan zover en heb ik mijn lieve vriendinnetjes Peet en Jen opgehaald van het vliegveld. Heel fijn om ze weer te zien en een jaar bij elkaar in de buurt te wonen! Natuurlijk zijn er ook wat stranddagjes geweest om de vakantie goed af te sluiten. Ondanks de eerste twee lekkere weken vrij is het werkende leven nu echt begonnen. Er moest veel voorbereid worden in de klas, alles moet zelf gemaakt worden en er is flink geworsteld met de niet kloppende weekplanning…. De school waar ik werk het Colegio Santa Teresita en ligt in San Nicolaas. Er werken ontzettend leuke mensen dus ondanks de eindeloos lange vergadering werd er tussendoor heel erg veel gelachen. Iedereen is betrokken en behulpzaam, heel erg fijn want de dingen werken hier toch wat anders dan in Nederland. Op school wordt heel erg gestructureerd gewerkt en veel aandacht besteedt aan de sociaal emotionele ontwikkeling van de leerlingen. Voor de leerlingen op onze school is dat heel erg belangrijk.
Donderdag en vrijdag zijn mijn kids voor het eerst op school geweest. Het is een leuke groep van 21 kinderen. De eerste dagen hebben we wat instaptoetsen gemaakt en wat leuke dingen gedaan om elkaar te leren kennen. Voor de pauze kunnen zij heel hard werken, daarna wordt het in de klas zo heet (geen airco) dat de concentratie heel erg achteruit gaat. Dan moet er hard gewerkt worden om de kinderen bij de les te houden. Het is een groep met veel niveauverschillen, maar er valt dus ook veel te behalen! Na een warme werkdag wordt er natuurlijk een moment van afkoelen ingepland aan het zwembad bij mijn huis. Samen met mijn leuke buuffie Rosa, die zowel op mijn werk als thuis mijn buurvrouw is. Naast het werken is de beachtenniscompetitie begonnen en is de eerste wedstrijd gespeeld. Mijn partner kon helaas niet spelen door een blessure dus heeft Robin voor haar ingevallen. De eerste winst is behaald! De laatste zondag van de vakantie wilde we natuurlijk nog even een goede afsluiter maken en was het plan om naar Moomba te gaan. Helemaal ready gingen we (ik, soof en Robin) in de auto richting Moomba. Onderweg hebben zeven politieauto’s ons gepasseerd met gillende sirenes… Eenmaal bij Moomba aangekomen bleek er gevochten te zijn en een man rond te lopen met een vuurwapen… Wij hebben ons snel uit de voeten gemaakt en hebben ons leuke avondje voortgezet bij Bugaloo. Ondanks al het leuks gebeurd dit dus ook op Aruba… Bugaloo is een hele leuke tent op het water waar vaak wordt gezongen door het personeel, heel erg leuk! Al met al weer veel beleefd en een goede start gemaakt op mijn werk. Volgende week beginnen we met een studiedag en gaat het de rest van de week echt beginnen. Ik heb er zin in! Nu lekker weekend vieren, waarbij het strand natuurlijk niet ontbreekt!

  • 20 Augustus 2016 - 05:57

    Marco:

    Fijn eva dat het goed gaat?altyd spannend en dat het nu echt gaat beginnen,live your dream eef xx

  • 20 Augustus 2016 - 09:53

    Opa Roel En Oma :

    wat goed dat je het zo naar je zin heb kussjes van ons

  • 21 Augustus 2016 - 10:37

    Henny:

    Heerlijk om te lezen Eefie, ik voel me dan gewoon een beetje daar !!
    Succes met je klas. XX

  • 21 Augustus 2016 - 15:19

    Auntie:

    Nou Eef, saai is het daar in ieder geval niet! Succes met de Arubaanse bengels in je klas en ik verheug me nu al op je volgende verhaal! X

  • 25 Augustus 2016 - 17:56

    Roel:

    wat een leuk verslag en een goed begin van je werk
    maak er eenn mooi jaar van of miesschien
    nog wel langer lieve EVA de groetjes van ons
    en tot het nieuwe schyven doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Blog Aruba

Actief sinds 04 Aug. 2016
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 6989

Voorgaande reizen:

29 Juli 2016 - 15 Juli 2017

Werken op Aruba

Landen bezocht: